Нова українська школа
На виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти, листа Міністерства освіти і науки України від 19.04.2018 № 1/9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти», відповідно до навчального плану Комунального закладу «Харківська санаторна школа № 1» Харківської обласної ради (далі – ХСШ № 1) на 2019/2020 навчальний рік, з метою створення і реалізація єдиної, динамічної, перспективної системи конструктивних дій, спільних для педагогів та батьків, спрямованих на розвиток, виховання і навчання старших дошкільників і молодших школярів та забезпечення плавного, природного переходу дитини від позиції дошкільника до позиції молодшого школяра
Спільний план роботи з питань наступності
між дошкільними групами Комунального закладу
«Харківська санаторна школа №1» Харківської обласної ради
Краснокутською гімназією та Качалівською ЗОШ І-ІІІ ступенів
на 2019/2020 навчальний рік
«Співпраця ЗДО та НУШ: новий зміст освіти»
Організаційно-педагогічна робота
Головною умовою забезпечення наступності у вихованні і навчанні є спрямованість освітнього процесу закладу дошкільної освіти і початкової школи на всебічний розвиток особистості дитини. З огляду на це необхідний зв’язок програм, методів і форм навчання в закладі дошкільної освіти та початкової школи. Елементи освітньої діяльності, що формуються в процесі навчання на заняттях, забезпечують успішність навчання в школі. А шкільне навчання має забезпечити взаємозв’язок, розширення, поглиблення й удосконалення отриманих у закладі дошкільної освіти знань, умінь і навичок. Тільки зацікавленість обох сторін, зробить перехід з закладу дошкільної освіти до початкової школи безболісним і успішним для дитини.
Мета: організація послідовного переходу від однієї ланки освіти до іншої, що виражається у збереженні та поступовій зміні змісту, форм, методів, технологій навчання і виховання. Збереження цінностей дошкільного дитинства, гуманізація навчання, особистісний підхід, розвиток здібностей вихованців (учнів), створення предметно-розвивального середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей, формуванню дослідницького ставлення до навколишнього світу.
Завдання:
- Створення умов, які будуть сприятливі для адаптації до шкільного навчання, емоційного благополуччя, розвитку індивідуальності кожної дитини організації єдиного розвиваючого світу – дошкільної та початкової освіти;
- Спрямованість співпраці на особистісно-орієнтовну модель навчання, розвиток критичного мислення у дітей, інтеграцію освітніх напрямків; розвиток дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб;
- Формування загальнолюдських цінностей; підтримка життєвого оптимізму; розвиток самостійності; створення умов для формування у дітей старшого дошкільного віку «дошкільної зрілості», як підґрунтя готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного життя;
- Реалізація спільних планів заходів щодо забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та загальноосвітньою школою;
- Розширення фахових знань педагогів, впровадження в освітній процес різноманітних класичних та інноваційних педагогічних технологій, методів і прийомів, що позитивно зарекомендували себе в сучасній дидактиці, раціонально поєднувати вербальні, наочні та практичні методи;
- Оновлення предметно-розвивального середовища в старшій групі для ознайомлення дітей зі школою;
- Реалізація інтерактивних форм взаємодії з батьками й громадськістю.
План спільних заходів
№
з/п |
Зміст роботи | Термін | Відповідальний | Примітка | |
І. Організаційна робота | |||||
1. | Укладання угоди про співпрацю дошкільних груп ХСШ№1, початкової ланки ХСШ№1, Краснокутської гімназії та Качалівської ЗОШ І-ІІІ ступенів | листопад
|
Заступник директора з ВР, директор | ||
2. | Обговорення та затвердження плану спільних заходів між дошкільними групами ХСШ№1, початковими ланками ХСШ№1, Краснокутської гімназії та Качалівської ЗОШ І-ІІІ ступенів 2019/2020 навчальний рік | листопад | Заступник директора з ВР, директор, заступник директора з НВР | ||
3. | Комплектування перших класів згідно із Законом України «Про загальну середню освіту» (1999), Законом України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації освітньо-виховного процесу» | серпень, 2020 | заступник директора з навчально-виховної роботи | ||
4. | Здійснення контролю за рівнем підготовки дітей до школи | протягом року | Вихователь-методист | ||
5. | Співбесіда із заступником директора з навчально-виховної роботи школи, учителями перших класів за підсумками успішності учнів перших класів (випускників дошкільних груп ХСШ№1) за семестр | грудень, 2019
травень, 2020 |
Заступник директора з ВР, директор, заступник директора з НВР, вихователь-методист | ||
II. Інформаційно-методичне забезпечення | |||||
1. | Познайомити вихователів старших груп із програмовими вимогами Державного стандарту початкової освіти (2018 р.), а вчителів – із Базовим компонентом дошкільної (2012 р.) (Далі – БКДО) та чинними програмами розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля» | листопад, 2019 | Заступник директора з ВР, директор, заступник директора з НВР, вихователь-методист | ||
2. | Оформити інформаційну сторінку для батьків «Батькам майбутніх першокласників» на сайті дошкільних груп ХСШ№1 | грудень, 2019 | Вихователь-методист | ||
3. | Вивчення нормативно-правових документів з питань освітнього процесу в початковій школі | протягом року | Заступник директора з ВР, директор, заступник директора з НВР, вихователь-методист | ||
4. | Діагностика адаптаційних процесів учнів першого класу (випускників дошкільних груп ХСШ№1) | листопад, 2019
квітень, 2020 |
практичний психолог дошкільних груп ХСШ №1
|
||
5. | Розроблення рекомендацій для батьків майбутніх першокласників | листопад, 2019 | Вихователь-методист | ||
6. | Вивчення динаміки успішності та розвитку учнів першого класу (випускників дошкільних груп ХСШ№1) | протягом року | Заступник директора з ВР, директор, заступник директора з НВР, вихователь-методист | ||
7. | Консиліум «Адаптація до умов школи та успішність першокласників-випускників дошкільних груп» | березень, 2020 | Заступник директора з ВР, директор, заступник директора з НВР, вихователь-методист,
практичний психолог |
||
III. Робота з кадрами | |||||
1. | Організувати відвідування вихователями старших груп уроків у першому класі з метою ознайомлення зі змістом і методикою навчання першокласників | протягом року | Заступник директора з ВР , вихователі старших груп | ||
2. | Організувати відвідування вчителями випускних класів початкової школи освітнього процесу в дошкільному закладі з метою ознайомлення зі змістом і методикою навчання старших дошкільників | протягом року | заступник директора з навчально-виховної роботи, учителі початкової школи | ||
3. | Здійснювати спільну роботу щодо виявлення неохоплених дошкільною освітою дітей віком 5-6 років у мікрорайоні з метою залучення їх до навчання в дошкільних груп ХСШ№1 та НУШ | серпень-вересень | Заступник директора з ВР, директор, заступник директора з НВР, вихователь-методист | ||
4. | Круглий стіл за участю педагогічних працівників ЗДО та НУШ з питань:
– «Хто, що і як впливає на дошкільників» |
вересень,
2020 квітень, 2020 |
Заступник директора з ВР, директор, заступник директора з НВР, вихователь-методист, вчителі | ||
5. | Методичний міст:
– «Наступність і перспективність у роботі двох перших ланок освіти» |
січень, 2020 | вихователі старшої групи, вихователь-методист | ||
6. | Консультація для вихователів старшої вікової групи: «Готовність дитини до школи: складові успішного навчання» | лютий, 2020 | Заступник директора з ВР | ||
IV. Робота з дітьми | |||||
1. | Участь у лінійці «Свято першого дзвоника», присвяченій початку
навчального року |
вересень, 2020 | вихователі старшої групи, заступник директора з ВР, вихователь-методист | ||
2. | Екскурсія для дітей старшої групи до школи «Чекає на нас школа, чекає на нас клас»
Мета: ознайомити дітей з приміщенням та навчальними кабінетами початкової ланки ХСШ№1 , Краснокутської гімназії та Качалівської ЗОШ І-ІІІ ступенів |
Протягом року | вихователі старшої групи, , заступник директора з ВР, вихователь-методист | ||
5. | Формування мотиваційної готовності дітей до школи шляхом систематичного використання таких форм роботи:
· читання літературних творів про школу; · бесіди з дошкільниками; · знайомство з правилами поведінки в школі; · сюжетно-рольові ігри на шкільну тематику |
протягом року | вихователі | ||
6. | Проведення свята «Новий рік вже ступає на поріг» із залученням учнів початкових класів | грудень, 2019 | вихователі старшої групи, заступник директора з ВР, вихователь-методист | ||
7. | Участь випускників в урочистій лінійці «Свято останнього дзвоника», присвяченій закінченню навчального року | травень, 2018 | вихователі старшої групи, заступник директора з ВР, вихователь-методист | ||
8. | Виставка малюнків дітей старших груп “Я – майбутній першокласник” | травень, 2020 | вихователі старшої групи, вихователь-методист | ||
9. | Конкурс малюнку на асфальті «Світ очима дітей»; | жовтень 2019 | вихователі старшої групи, вихователь-методист | ||
10. | Театральний калейдоскоп (перегляд вистав, підготовлених дітьми старшого віку, учнями початкових класів і педагогами) | протягом року | музичний керівник , вихователі старшої групи, заступник директора з НВР, заступник директора з ВР роботи, учителі | ||
11. | Організувати ремонт іграшок дошкільників учнями школи | протягом року | вихователі,
вчитель трудового навчання |
||
12. | Провести День відкритих дверей в дошкільних групах ХСШ№1 для випускників 9-11 класів з метою профорієнтації | травень | Заступник директора з ВР, директор, вихователь-методист | ||
V. Робота з батьками | |||||
1. | Створення інформаційно-педагогічної картотеки для педагогів і батьків щодо підготовки дітей до школи | жовтень, 2019 | Вихователь-методист | ||
2. | Загальні батьківські збори для батьків дітей майбутніх першокласників (з участю вчителів ЗНЗ) за темою «Сім’я, школа, дитячий садок – суб’єкти педагогічної взаємодії в освітньому процесі» | квітень 2019
|
Заступник директора з ВР, заступник директора з НВР, вихователь-методист,учителі
початкових класів |
||
3. | Провести День відкритих дверей для батьків майбутніх першокласників і вчителів початкової школи | вересень, 2020
квітень, 2020 |
Заступник директора з ВР, вихователь-методист | ||
4. | Запросити представників школи для зустрічі з батьками дітей старшого дошкільного віку на групові батьківські збори | листопад 2019
квітень, 2020 |
Заступник директора з ВР, вихователь-методист | ||
5. | Групові консультації та обговорення питань на батьківських зборах з батьками дітей старшого дошкільного віку щодо підготовки до навчання в школі | протягом року | педагоги | ||
6. | Анкетування батьків майбутніх першокласників «Чи потрібна вам допомога?» тощо | Протягом року | педагоги | ||
7. | Залучення батьків до відвідування Дня відкритих дверей для майбутніх першокласників у
школі |
згідно з планом роботи ЗНЗ | заступник директора з навчально-виховної роботи, заступник директора з ВР | ||
8. | Оформлення тематичного стенду для батьків: «Поради для батьків майбутніх першокласників» | березень, 2020 | педагоги | ||
9. | Тренінг з батьками
«Ефективне спілкування батьків з дітьми» |
січень 2020 | Практичний психолог, вихователі | ||
Заступник директора з ВР Воробйова С.В. Вихователь-методист Шепелєва Н.В.
|
|||||