Статут учнівського самоврядування

1. Загальні положення.

Республіка “ЗАХИСНИК” – самостійне, добровільне, демократичне об’єднання вихованців, учнів і слухачів закладу освіти.

Вибори Президента республіки проводяться за принципом загального рівного і прямого виборчого права при таємному голосуванні.

Виборчий процес здійснюється на засадах вільного і рівноправного висування кандидатів кожним колективом.

Вибори Президента закладу освіти є загальними: право мають здобувачі освіти віков 10-18 років.

Вибори Президента республіки є рівними: кожен виборець має 1 голос.

Голосування на виборах є таємним.

Право висування кандидата в Президенти республіки має кожен колектив. Дитячий колектив може висувати кількох кандидатів у Президенти.

Президент республіки “ЗАХИСНИК” є головою учнівського колективу і виступає від його імені.

2.Права та обов’язки Президента.

2.1. Президент республіки має право:

– Виносити на розгляд парламенту питання, що турбують здобувачів освіти.

– Відвідувати збори педагогічного колективу.

– Разом з адміністрацією планувати виховну роботу.

2.2. Президент забов’язаний :

– Виконувати вимоги Статуту.

– Планувати, координувати, контролювати роботу кабінету міністрів,

звітувати про їхню роботу.

– Проводити конференції, сесії з питань самоврядування.

– Контролювати роботу лідерів колективу.

3. Структура та органи управління учнівського самоврядування.

3.1. Функціонування органів учнівського самоврядування здійснюється згідно із структурою.

У період між загальними зборами закладу освіти діє Кабінет міністрів.

Адміністрація Президента складається з делегованих та обраних осіб.

До складу Адміністрації Президента входять:

– Президент республіки “ЗАХИСНИК” , який обирається щороку згідно з Положенням про вибори Президента республіки:

– Міністр освіти і науки

– Міністр спорту і туризму

– Міністр засобів масової інформації

– Міністр здоров’я і труда

– Міністр культури і дозвілля

– Міністр дисципліни і порядку

Спільні збори Кабінету міністрів та Адміністрації Президента відбуваються щомісяця.

4.Обов’язки міністрів

1. Міністр освіти і науки – сприяє вдосконаленню навчальної діяльності здобувачів освіти, проведенню предметних конкурів, турнірів, олімпіад, змагань тощо.

2. Міністр спорту і туризму – організовує спортивні змагання різних рівнів, походи, екскурсії.

3. Міністр здоров’я і труда – здійснює профілактичні роботи щодо запобіганню шкідливих звичок.

4. Міністр засобів масової інформації – забезпечує інформаційні потреби, поширює інформацію з різних галузей знань, висвітлює події з життя республіки “ЗАХИСНИК”, розвиток мовної культури та культури спілкування.

5. Міністр культури і дозвілля – організовує культурно-масові заходи, свята, вечори, конкурси, ігри.

6. Міністр дисципліни і порядку – здійснює контроль за відвідуванням здобувачами освіти занять, дотримання правил поведінки в закладі освіти.

Прикладом цієї моделі самоврядування може служити досвід організації учнівського самоврядування в КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «ХАРКІВСЬКИЙ ЦЕНТР НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ”ЗАХИСНИК”» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – КЗ «ХЦНПВ ”ЗАХИСНИК”» ХОР).

КЗ «ХЦНПВ ”ЗАХИСНИК”» ХОР впродовж ряду років працює над проблемою особистого зростання учнів. Педагогічний колектив закладу виходить з позиції, що найяскравіше процес формування особових якостей відбувається в безпосередній спільній діяльності здобувачів освіти і педагогів.

1.6. Конституція республіки “ЗАХИСНИК”

Права.

Стаття 1. Всі мають право на любов і піклування.

Стаття 2. Всі мають право на позашкільну освіту.

Стаття 3. Ти маєш право вільно висловлювати свої погляти.

Стаття 4. Всі мають право на свободу совісті, думки, релігії.

Стаття 5. Всі мають право на інформацію.

Стаття 6.Особлива турбота дітям без сімей.

Стаття 7. Кожен має право брати участь у керівництві колективом, обирати і бути обраним.

Стаття 8. Кожен має право на розгляд порушення прав, і не має права чинити самосуд.

Обов’язки.

Стаття 9. Кожен забов’язаний постійно набувати грунтовних знань і навиків.

Стаття 10. Кожен забов’язаний займатися самоосвітою і самовихованням.

Стаття 11. Кожен забов’язаний у себе і своїх близьких виховувати такі риси, як патріотизм, чесність, мужність, милосердя, терпимість до недоліків товаришів та почуття родинності.

Стаття 12. Кожен забов’язаний чесно і добросовісно трудитися на благо зміцнення своєї країни – закладу освіти.

Стаття 13. Кожен забов’язаний завжди дбайливо ставитися до державного і приватного майна, охороняти екологічне середовище.

Стаття 14. Шануй своє здоров’я і життя, позбудься шкідливих звичок, які руйнують тебе і твоїх рідних.

Стаття 15. Ніхто не може примушувати тебе до вступу у будь-яку групу чи організацію.

Стаття 16. Ти маєш право на недоторконість, захист від втручань в особисте життя, нападів на честь та репутацію.

Стаття 17. Ти маєш право на справедливий та гласний розгляд порушення своїх прав. Ти не маєш права чинити самосуд.

Стаття 18. Ти маєш обов’язки перед закладом освіти.

Стаття 19. Ти повинен розуміти, що сила повинна бути тільки доброю.

Стаття 20. Ти повинен бути ввічливим з усіма незалежно від віку, національності, релігії тощо.

Стаття 21. Ти повинен дотримуватися сімейних традицій та традицій закладу освіти, виконувати і не порушувати закони суспільства. Якщо ти вважаєш закони невірними, ти можеш робити спробу замінити їх лише згідно з правилами.

Стаття 22. Кожен вихованець, учень і слухач має всі права і свободи, проголошенні цією конституцією незалежно від віку, національності, релігії тощо.

Стаття 23. Держава, Конституція України, Декларація прав дитини, статут закладу освіти та батьки гарантують і охороняють твої права.

Стаття 24. Права та свободи кожного можуть частково обмежуватися лише у випадку необхідності забеспечення прав і свобод інших здобувачів освіти.