Останнім часом підвищилась кількість підліткового суїциду. 

Підлітковий вік характеризується сильними переживаннями та підвищеним ризиком суїцидальності. Це пов’язано з нестабільністю самооцінки, невмінням долати життєві труднощі, витримувати стрес і напругу, високою навіюваністю тощо.

Відмінності між суїцидальною і самоушкоджуючою поведінкою

Перш за все суїцидальну поведінку можна вирізнити за тим, що тут наміром є самогубство. Ці підлітки не хочуть жити, їх нічого не утримує в житті. Частіше за все має місце хронічне відчуття безнадійності і самотності. При несуїцидальній самоушкоджуючій поведінці у дітей зовсім інші мотиви і ними керує емоційний стан — гостра злість, відчай або нестерпний дистрес, які заполонили людину. Такі дії допомагають їй розслабитись, адже тоді зі своїх проблем вона перемикається на фізичні відчуття, які можуть бути сильнішими.

Суїцидальна поведінка характеризується тяжкими та небезпечними для життя форми саморуйнівної поведінки. Тобто, чимось таким, що є незворотнім. При несуїцидальній поведінці порізи можуть бути не там де вени, а навіть з протилежної сторони або ж це можуть бути порізи ніг.

При суїцидальній поведінці, якщо вже були спроби самоушкодження, то вони, звісно, можуть повторитись. При несуїцидальній поведінці ризик рецидивів набагато вищий, адже підліток і наступного разу, стикнувшись з сильними переживаннями повернеться до самоушкодження, бо не знає як інакше справлятись з цим.

Логіка надання психологічної допомоги

Що робити, якщо ви стикаєтесь з дитиною, яка має намір вчинити самогубство?

Не засуджувати, не звинувачувати;

Валідизувати страждання;

Ми маємо поговорити з дитиною про причини цієї поведінки, як це все почалось, що він відчуває та зазначити, що страждання в цьому випадку є нормальними, що ми його розуміємо.

Приєднатись і стабілізувати;

Необхідно надати способи екстреного емоційного відновлення, дати можливість підлітку висловити свої емоції.

Врегулювати емоційний стан;

Скласти антисуїцидальний план.Це передбачає усунення засобів суїциду+присутність близької особи для моніторингу, план самостійних дій у відповідь на суїцидальні думки, план залучення соціального оточення на допомогу і так далі.